Szukaj na tym blogu

sobota, 5 listopada 2016

Książka Miesiąca



Witam was w ten sobotni, listopadowy wieczór J

Mam zaszczyt napisać dla was recenzję mojej książki miesiąca.

Listopadowym numerem jeden na mojej liście zostaje ‘Eleonora i Park”!

 



Eleonora – dziwnie ubrana szesnastoletnia dziewczyna z szopą rudych, kręconych włosów. Jej rodzina składa się z mamy, młodszego rodzeństwa i znienawidzonego ojczyma.

Park – rówieśnik Eleonory, fan komiksów i dobrej muzyki. Jego rodzina to mama Koreanka ,tata i młodszy brat.

Mimo wielu różnic i nie mogą wytrzymać bez siebie soboty i niedzieli. A wszystko zaczęło się w szkolnym autobusie…

 

Rainbow Rowell śmiało możemy zaliczyć do najlepszych współczesnych autorów powieści młodzieżowych. Pisarka w swoich książkach stawia na wiarygodność swoich bohaterów. Nie znajdziemy tam idealnych nastolatków bez żadnych problemów. Rowell pokazuje nam, że właśnie ta nieperfekcja jest piękna.

Oprócz wyjątkowych bohaterów zachwyca mnie  sposób, w jaki autorka opisuje łączące ich uczucie. Z uśmiechem na ustach czytałam krótkie rozdziały skupiające się na drobiazgach, które dopiero co dostrzegli u siebie zakochani.

„Tego ranka na angielskim Park zauważył, że u Eleonory włosy na karku miały bardziej kasztanowy odcień” str.72

Świetnym pomysłem okazał się pomysł osadzenia akcji książki w latach 8o.Nie istniały takie rzeczy jak Facebook, IBF i telefon dotykowy. Jest za to wiele spotkań ze szkolnymi przyjaciółmi i muzyka na walkmanie, której można było słuchać tylko do momentu aż nie wyczerpała się bateria.

Z czystym sumieniem polecam wam tą książkę. Zwłaszcza na nadchodzące zimowe wieczory z kubkiem ciepłej herbaty z cytryną.

Luna




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz